Ik wil een aluminium buisje met een diameter van 40 mm zeer klein rond buigen, maar ze vervormd heel hard...

...ik heb ze al eens gevuld met zand maar dit helpt niet voldoende .Is er nog een andere methode om dit te doen, ik heb een goede buigmachine terhande. welk materiaal kan ik nog in de buis gieten om een mooi resultaat te verkrijgen????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi, Er kan een doorn aan de machine gekoppeld worden maar ik heb geen idee uit welk materiaal deze best kan vervaardigd worden!
Ik had graag een binnenradius verkregen van 170 mm voor deze buis (wanddikte 1.5 mm) en ook een vierkante tube van 40x40x2 had ik graag rond deze radius gebogen gezien (maar die rimpelt al veel sneller)
Ik was eigenlijk op zoek naar een materiaal om de profielen mee op te vullen,iets goedkoop maar doeltreffend :-)

Antwoorden (4)

Misschien past de stofzuigerslang erin?? Ik weet niet, zeg ook zomaar iets!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het aluminium verwarmt gaat het een stuk beter. Dan krijg je geen vervormingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je over een grote vriezer beschikt, maar beide kanten afsluiten en vullen met water. Dit laten bevriezen en dan buigen. Het ijs zal genoeg tegendruk geven. Na het buigen ontdooien en goed drogen!

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eens door de buis te vullen met zeepwater, dat breekt n.l. niet bij het buigen, wat gewoon schoon water wel doet in bevroren toestand.