Welke handelingen doe jij allemaal op de automatische piloot?

Tijdens het beantwoorden van de vraag, hoe ik mijn voet gebruik bij het schakelen, realiseerde ik me dat ik dit zonder nadenken, als automatisch uitvoer.

Ik doe eigenlijk veel automatische handelingen. Hoe werkt dit mechanisme en van welke ben jij je nu bewust?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Ik denk dat elke vrouw met een gezin de hele dag door dingen doet op de automatische piloot! Zal niet beginnen aan een hele lijst hier neer te zetten..elke moeder weet vast wat ik bedoel.. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker :) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hulde aan de vrouw! Een gemeede schouderklop! Helaas mag ik nog geen punten vergeven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar nu wel!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tenk joe!
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ook van mij, hadden mijn huisgenoten
ook maar een automatische piloot... wat zou het dan altijd schoon opgeruimd en geordend zijn! hihi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hiermee gun ik jou en elke vrouw, aangehaald in jouw antwoord, dat zij op waarde worden geschat!

Andere antwoorden (9)

Met name het autorijden zelf. Soms ben je gewoon bepaalde stukken in je autorit "kwijt". Met name op de rit van en naar het werk. Dat heb je al zo vaak gereden, dat gaat op een gegeven moment op de automatische piloot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar huis gaan vanuit de kroeg daar weet ik de volgende dag meestal niets meer van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog een biertje? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker
Ik rijd sommige stukken door ze gewoon te rijden - maakt niet uit of dat met de auto of met de fiets is. Ik zou de route dan niet kunnen uitleggen, maar wel blindelings kunnen rijden.

Typen gaat vanzelf, ik hoef echt niet meer te denken waar elke toets nu zit. Kostte wel wat oefening.

Schoenveters strikken - ik zou het niet kunnen uitleggen. Zelfs voordoen zou moeite kosten, dan zou ik echt mijn gedachten moeten uitzetten en proberen de bewegingen toch heel langzaam uit te voeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bepaalde handelingen op mijn werk, ik had laatst een stagiare, die echt van alles vroeg, kon zelfs niet eens uitleggen waarom ik bepaalde dingen zo deed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk, die ervaring heb ik ook. Laat je weer eens nadenken waarom er dingen worden op een bepaalde manier.
Ik ga altijd automatisch 'savonds naar de keuken om eten te koken..maar ik vind het dan ook (meestal) leuk om te doen. En als tegenprestatie dat mijn mannetje het( Altijd) lekker vindt, doet hij automatisch de afwas. Dat gaat echt elke avond op de automatische piloot zo..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel handelingen die je dagelijks verricht worden uitgevoerd met behulp van je spiergeheugen; hoe je je scheerapparaat vast houdt, je veters strikt, de koppeling bedient, je hoeft er niet bij na te denken. Volgens mij kan ik mijn expresso-apparaat bedienen terwijl ik nog zo goed als slaap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij gaat voornamelijk het ochtendritueel geheel op de automatische piloot! Wekker 3x snoozen, scheren, douchen, aankleden, hond uitlaten, hond eten geven, ontbijten, en pleiten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe relatief veel op de automatische piloot, waaronder mijn werk. Ook niet altijd even slim. Maar er is geen sprake van gevaarlijke situaties in dat geval...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is er dan nog wel sprake van 'gepassioneerd zijn', bijvoorbeeld wat je werk betreft...?
De handelingen die je met je lichaam doet worden gecoordineerd door je kleine hersenen. Ze werken als een soort geheugen voor bewegingen. Toen je leerde autorijden, heb je heel bewust moeten schakelen, kijken, anticiperen etc. maar naar de tijd vorderde ben je het op de 'automatische piloot' gaan doen.

Bij mij is mijn 'automatische piloot' kapot, dus ik moet weer overal bij nadenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je delen wat hieraan ten grondslag ligt, of is dit hier voor niet de plaats?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door een 'pechgevalletje' ben ik een gedeelte van mijn kleine hersenen kwijtgeraakt. Sindsdien moet ik alles heel bewust doen, en heb eigenlijk alle lichamelijke handelingen weer opnieuw moeten leren. Lijkt mij voldoende info voor deze plaats, anders een PB...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor je openhartigheid en succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank, gaat lukken!