Hi, wat is het effect op Hp en toerental als je een 60 hz 440 volt ectra motor aansluit op 50 hz 380 volt frans

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dan loopt de electro motor sneller, of hij knapt door zijn zekeringen, maar als het loopt, loopt ie niet lang, alles word te warm, goede koeling word dan een vereisde

Toegevoegd na 16 seconden:
Sorry, van elke spelfouten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij zal wat langzamer lopen door de lagere lichtnetfrequentie en wat minder vermogen leveren door de lagere spanning. Als hij op 60 Hz bijv. 600 tpm draait, zal hij er op 50 Hz 500 draaien.