Is het gewicht van losse sneeuw, hetzelfde als dat je dezelfde hoeveelheid samenknijpt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Goeie vraag. Wat is zwaarder? Een kilo veren of een kilo bakstenen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het wordt niet zwaarder als je dat bedoelt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk van wel ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het gewicht is niet hetzelfde

bij het samenknijpen van sneeuw knijp je het grootste deel lucht eruit.

om het verschil te bekijken zou je dus moeten weten wat lucht weegt: 1 liter lucht weegt 1,3 gram

afhankelijk van hoeveel sneeuw je samenknijpt zal het verschil van gewicht groter of kleiner zijn. het verschil kan zo klein zijn je deze niet kunnen wegen met een keukenweegschaal.

misschien is het leuk om de volgende vraag op de deze site te bekijken die gaat over het gewicht van lucht

(zit geen patent op toch eddijst?) :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan verandert het gewicht niet, alleen is dan de lucht weg....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het gewicht van losse sneeuw is hoger, OMDAT bij de samengeknepen sneeuw de lucht weg is. (beter lezen dus)
Als je het samenknijpt dan smelt het waarschijnlijk ook iets, dat moet je wel meewegen natuurlijk :-)