Tweelingen voelen elkaars pijn? Hoe kan dit?

Ik heb het vaak meegemaakt met "mijn andere helft". Maar hoe kan dit? Hetzelfde met gedachten etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.1K

Antwoorden (5)

Ik ben ook 2ling ;-)

Ik ken haar zo goed.
Ik heb gewoon door dat ze iets niet leuk vind.
Als je al jaren elkaar kent en elke dag ziet ken je elkaar door en door. Ik voel als zij geslagen word niet haar pijn.
Maar als iemand wat lelijks tegen haar zegt weet ik precies wat ze gaat zeggen en hoe ze zich daarover voelt.

Ik denk dus dat het komt omdat je elkaar zo goed kent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het over fysieke pijn gaat:
dit is biologisch gezien onmogelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch gebeurt het, kan er niks aan doen. ;)
De huidige natuurwetenschap zegt : Als eeneiïge tweeling ben je genetisch 100% identiek. Al van bij de bevruchting hebben de chromosomen zich identiek gekopieerd, jullie zijn dus de perfecte 'kloon' van mekaar.

En ja, gevoelens komen vanuit gedachten zeggen de psychologen. En een gedachte is een prikkel die in onze hersenen onstaat onder invloed van omgevingsfactoren (fysiologie, eten, drank, waarnemingen, ervaringen).

Jullie zijn fysiologisch identiek en maken veel dezelfde dingen mee. Met als logisch gevolg dat je ook vaak dezelfde karaktereigenschappen en gedachtengang deelt.

En niet te onderschatten, als jullie van de geboorte tot nu samen door het leven gaan, ga je ook veel gevoelens 'aanleren' volgens mij als opvoeder. Zo kan jij perfect aan je wederhelft's houding of gedrag merken hoe ze erbij zit en zal jij dit ook zo ervaren.

Maar daarom is nog niet alles verklaard in ons bestaan. Jullie zullen altijd een mooi voorbeeld zijn van de wonderen der natuur. Telepathie is voor jullie eerder een gewoonte dan een wonderbaarlijke ervaring denk ik :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tweelingen hebben vaak een energetische verbinding. Hierdoor kunnen ze op afstand voelen wat de ander meemaakt. Zoals pijn, emotie en gedachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het waarschijnlijk over energieën gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze begrijpen de strekking van het woord energetisch niet.
Cryofiel
13 jaar geleden
Sorry, maar dit antwoord is gewoon niet waar. Vele tweelingen hebben zich aangemeld als proefpersoon. Telkens als het werd geprobeerd, kon de ene tweeling NIET voelen wat de andere voelde (fysiek), of wat de andere voelde (psychisch), of waar de andere aan dacht. Voor mij zijn dit de beste waarnemingen die we hebben, verkregen met de hulp van tweelingen die zelf dachten dat ze elkaar wél aanvoelden. Het zou mooi (en leuk, en interessant) zijn als het anders was, maar we kunnen deze resultaten niet ontkennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, goshi, konden ze niet tegen de druk?
En als ze alleen zijn kunnen ze het wel, of ervaren ze het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Ed, dit keer geen cam-foto? Je ziet er beter uit zo in het daglicht buiten!
Cryofiel
13 jaar geleden
Geen idee of ze niet tegen de druk konden. Zou kunnen natuurlijk. Feit blijft dat ze alleen dingen ervaren zolang ze hun ervaringen niet controleren. Zoals altijd geldt ook hier: dit is een voorlopig resultaat. Op dit moment is het het beste dat we hebben. Er blijft natuurlijk altijd een mogelijkheid, dat morgen iemand wel in staat blijkt te laten zien dat er wel gevoel-op-afstand bestaat. Daar blijven we voor openstaan.
Er is een link aangetoond tussen DNA en emotie. Diverse experimenten hebben aangetoont dat het DNA van elk willekeurig persoon beinvloed wordt, bij het wisselen van emotie van de persoon. Aangezien tweelingen identiek DNA hebben, moet dit - volgens het onderzoek - dus goed mogelijk zijn!

Ze kunnen dit niet verklaren en vooral niet omdat het op exact hetzelfde moment gebeurd ongeacht de plaats! Dit hebben ze zelfs in de ruimte getest!

Ik kan zo snel niet het bewuste artikel vinden, maar met de link komt u waarschijnlijk een heel eind!