Er is een verschil tussen jonge en oude taugé in eiwit concentratie. Dat komt door ….

Toegevoegd na 2 minuten:
Waar komt dit door?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er nu een extra info bij gezet. Waar komt het door dat er verschil is tussen jonge en oude tauge in eiwit concentratie?

Antwoorden (1)

Heel, heel iets.

Tauge is de spruit van een ontkiemd mung-boontje, en bevat eigenlijk alleen maar wat water. In 100 gam verse tauge zit maar 7 gam eiwit.

Als je de tauge te lang bewaard, zal het boontje verder willen groeien tot een plantje, relatief meer droge stof en minder water gaan bevatten. Meer droge stof betekent ook meer eiwit, want daar zit het eiwit in. Maar het blijven minimale hoeveelheden.

Pas als je pure, volwassen mungbonen gaat eten, heb je weer een eiwitrijk product.