stel we bereiken met materiaal de snelheid van licht , lost de materie dan niet op in energie ,dan is er toch geen verschil meer ,

water lost toch ook op bij 100gr. celcius en 1 ato

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Water lost niet op bij 100 graden, het kookt bij honderd graden. Dit houdt in dat de fase veranderd van vloeibaar naar gas, en de moleculen verder uit elkaar gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snelheid heeft niets te maken met temperatuur of fase. Water kookt bij 100 graden. oplossen heeft het niets mee te maken. Ik denk dat je hier een paar dingen door elkaar heen haalt.

Overiigens: Het is niet mogelijk om met de snelheid van het licht te bewegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een object de snelheid van het licht (C) nadert, neemt zijn massa toe. Hoe dichter de snelheid bij C komt hoe meer zijn massa toeneemt en hoe meer energie er toegevoerd moet worden om verder te versnellen.

Je zou dus kunnen zeggen dat de toegevoerde energie omgezet wordt in massa.

Uiteindelijk zal C nooit gehaald worden want om tot deze snelheid te versnellen zou je een oneindige hoeveelheid energie moeten toevoeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
David Sereda zet in 'Evidence, the case for NASA UFOs' uiteen waarom en hoe het wél mogelijk is om veel sneller dan de lichtsnelheid te gaan.