Hoe komt het dat een spiegel niet "werkt" op een foto?

Als je een foto maakt van een spiegel (gewoon recht voor de spiegel) en je drukt deze af dan "werkt" spiegel niet meer. Hoe komt dat?

Ik zal het anders uitleggen want de meeste begrijpen niet wat bedoel.

Stel: Je staat voor de spiegel dan zie je jezelf. Maak je nu een foto en je drukt deze af dan zie je dus een afdruk van jezelf die een foto maakt van de spiegel.

Maar kijk je nu op de foto en je kijkt wederom in de spiegel dan werkt de spiegel niet meer.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Je fotografeert de spiegel en niet de functie van de spiegel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat je bedoelt dat als je een foto met flits maakt je geen spiegelbeeld ziet, dit komt omdat de flits fel is en deels het spiegelbeeld verblind. Vaak zie je dan ook dingen zoals de stof op een spiegel erg duidelijk.

Zonder flits werken een foto van een spiegel gewoon hoor

Toegevoegd op 02-06-2009 13:01:05
Dit is een foto met flits, de spiegel "werkt" wel maar een stuk minder door de flits

http://www.seanmichaelragan.com/img/mirror_front_with_flash.jpg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een spiegel werkt alleen IRL.

Met mijn 3 jarige dochter heb ik een spiegel gemaakt die het wel doet. Gewoon met een schaartje (voorzichtig voor je tere vingertjes, of vraag je oude zus of broer dit te doen) binnen de lijst het glas eruit knippen. Dan plak je op de achterkant (over het gat) met wat lijm (vraag je een van je ouders even om je te helpen) een stukje aluminiumfolie. Et Voila.... ici une werkende Zpiegul.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een spiegel reflecteert door de zilverkleurige laag dat zich achter het glas bevindt. Als je een foto maakt van de spiegel fotografeer je niet de de zilverkleur maar de reflectie die de spiegel op dat moment geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een foto van een hamburger voedt niet, om dezelfde reden... Zelfs een 3D-beeld van hamburger niet...