Worden "bijna-dood-ervaringen" ook geregistreerd en wat is hiervan gemiddeld genomen de uitkomst?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb een bijna dood ervaring. Deze is nooit door het betreffende ziekenhuis geregistreerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens een artikel in de Quest is dit wetenschappelijk te verklaren. Mensen die bijna dood zijn zien allemaal hetzelfde. Een tunnel met aan het einde licht. De verklaring hiervoor is dat het oog heel weinig bloed krijgt, en je gezichtsveld verminderd. Je ziet dus alleen wat recht voor je is. En dat is dan dat licht aan het einde van de tunnel. Het zien van mooie dingen zijn hallucinaties, je hersenen werken niet goed meer maar toch is het nog actief. Je gaat soms rare dingen zien.

Nee het wordt niet geregistreerd door ziekenhuizen, overheden etc.. Wel door instellingen die mensen roepen die ook zo'n ervaring hebben gehad. Betrouwbaar zijn hun cijfers niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zijn meestal ervaringen van een geest die zich fysiologisch in een abnormale toestand bevindt
Het brein is een zeer complex orgaan en kan heel eigenaardig reageren wanneer het wordt mishandeld ,kijk maar naar de ervaringen met hallucinogene drugs.

Andere naam voor bijna doodervaringen zou goed ' 'illusies of hallucinatorische of een door een trauma teweeggebrachte illusies' kunnen zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op Skepsis een blog over een 'wetenschappelijk' onderzoek naar bijna-dood-ervaringen. Ook de registratie komt ter sprake.