klok op 19:44uur

Bijna elke dag als ik 's avonds op de klok kijk, dan is het 19.44 uur.

Dit al jaren lang.

Hoe kan dit?
En heeft dit gebeuren ook een naam?
Dit lijkt mij geen 'toeval'.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is dus niet zo dat ik echt wacht en blijf kijken totdat het dus 19:44u word. Of het als ik kijk, is het al 19.44u of de ik zie de klok van 19:43 naar 19:44 springen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat met 11.11 uur!

Het beste antwoord

De beroemde psycholoog Carl Gustav Jung noemde dat verschijnsel 'synchroniciteit', oftewel, 'toeval bestaat niet'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kees, ik ga hierin helemaal met je mee. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leerzaam en leuk, een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wow, had ik niet verwacht toen ik alleen Synchroniciteit als antwoord zag, maar na het lezen van dit stuk krijgt u de jackpot qua punten aantal. bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beste antwoord

Andere antwoorden (10)

ja die naam is "puur toeval"
het is je gewoonte om dan te kijken...
net als ik elke avond 11.11 zie als ik even op mijn klok kijk...puur toeval...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Óf je klok staat stil, óf je kijkt veel te vaak hoe laat het is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Messchien doe je voordat je op de klok kijkt iets wat je altijd doet, want altijd op een vast moment afloopt, zoals een tv programma. En ben je gewent om dan altijd op de klok te zijn ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste paar keer zal toeval geweest zijn en toen werd het een gewoonte, je biologische klok zegt tegen die tijd gewoon, kijk even op de klok.

Dat heet gewenning :)
13 jaar geleden
De volgende keer als je op de klok wil kijken eerst even wat anders gaan doen. dan kan je weer op de klok kijken. lees even een boek of een krant. Je zult zien dat het dan 19.55 is probleem opgelost
13 jaar geleden
dat komt omdat jij altijd om 19.44 uur naar je klok kijkt
dat is de enigste reden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat als je het twee keer vlak na elkaar ziet, dat opvalt.. Dat onthoud je. De andere keren dat je op de klok kijkt is het lang niet zo opvallend als 19:44. Het lijkt alsof je bijna alleen op die tijd kijkt, maar de andere tijden onthoud je niet zoals dat aparte geval.
Zelfde principe als dat je iemand ontmoet doe je nog nooit eerder hebt gezien, dat je die ineens bijna elke dag ziet. (heb dat laatste op dit moment trouwens ;))
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
soort biologische klok?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is het hetzelfde dat ik altijd om de zelfde tijd wakker wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb gehoord dat je dan aan het ontwaken bent. het is iets spiritueels. zelf weet ik er ook niet veel van, maar ik heb het ook heel vaak. ik weet niet of u hyves hebt, maar dan zou u op wat spirituele hyves kunnen kijken. daar staat heel veel informatie op. Zie de bron bijvoorbeeld.