Lijk me niet ,een nachtzichtkijker heeft heel weinig licht nodig wat word versterkt.Bij mist is er geen restlicht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een nachtkijker die met infrarood licht werkt, zou je wel meer door de mist moeten kunnen zien. Met een nachtkijker die enkel het restlicht versterkt kan je dus niet door de mist heenkijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het probleem met mist niet zozeer het gebrek aan licht maar de verstrooiing daarvan. Door de fijne nevel kaatst het licht alle kanten op waardoor contouren vervagen en het dus mistig wordt voor je ogen. Daar doe je met een nachtkijker ook niets aan. Zelfs niet met infrarood want dat zou m.i. het effect geven van een auto met groot licht in de mist. Zie je ook alleen maar minder door.