Is er een vereniging/club die echt denkt dat de wereld in 2012 vergaat?

Waar baseren ze hun theorie op? Toch niet op de film hé..? Hebben ze een website?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wereld vergaat niet in 2012. Ik baseer dit op een conserveblik in mijn voorraadkast, houdbaar tot november 2013.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maya kalender,ben ik weer te laat met antwoord geven,ik dacht dat jehova er ook in geloofde

Antwoorden (2)

Ze baseren die dingen op de Maya kalender, die voorspelt dat de wereld in 2012 vergaat.
De films is dus op al die verhalen gebaseerd.

Toegevoegd na 30 seconden:
films=film

Toegevoegd na 3 minuten:
of er echt 'clubs' of 'verenigingen over gaan, dat weet ik niet, maar de Maya's geloofden het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Het is niet bekend wat de Maya's geloofden. De Maya's hadden een heleboel kalenders. Eén van die kalenders zou ooit aflopen - dat is de enige kalender waar we het nu over hebben. Maar wie zegt dat het aflopen van de kalender ook het einde van de wereld zou moeten betekenen? Wie zegt dat de Maya's, als ze hier al over hadden nagedacht, niet gewoon van plan zouden zijn op dat moment een kalender 2.0 te beginnen? Daar komt bij, dat die ene kalender van de Maya's waar we het nu over hebben, helemaal niet in 2012 afloopt. Die 2012 berust op een rekenfout die lang geleden gemaakt is, toen men voor het eerst de Maya-kalender probeerde om te rekenen naar onze kalender. Het precieze jaartal weet ik niet - ik meen dat het ergens in het jaar 2180 was, of misschien zelfs ergens rond 2210 of zo. In ieder geval pas veel later dan 2012.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh, slecht van me :')
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iemand misschien een mailadres van de maya`s, dan vragen we ze het even....;-)
Kunnen we gelijk even vragen of ze een nieuwe kalender opsturen haha... Maar even serieus nu, meen dat nostradamus toch ook enkele voorspellingen had gedaan ?
Een berekening ooit gemaakt over de bestaansduur van de wereld..
Wanneer die levensduur ten einde is, weet ik ook niet zo vlug meer uit mijn hoofd..
Cryofiel
13 jaar geleden
Nostradamus' woorden zijn zo raadselachtig, dat je er alles uit kunt halen wat je maar wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is vergelijkbaar met de millenium bug hype.
Ook komplete onzin
En de wereld is nog lang niet aan zijn natuurlijke einde toe, en bovendien maakt de mensheid dat toch niet meer mee. We zijn dan al lang uitgestorven.
er zijn genoeg sites over 2012 en er is ook een prikbord van de startpagina waarin gediscussieerd wordt over 2012 ik voeg de link toe.
Voor sites en clubs kun je eens kijken op 2012.startpagina er zijn er genoeg