Mijn parkieten poepen ongeveer ieder kwartier.
Bij het poepje zit ook veel vocht, ze plassen namelijk niet. Dat is samen: poepje en plasje.
Ik denk dus dat de gemiddelde vogel ieder kwartier/half uur een keertje poept, behalve als hij slaapt.
Een huisvogel neemt het slaapritme van de mens meestal aan = zo'n 8 uur.
Laten we er van uitgaan dat een vogel ieder uur 3x poept = dus 72 x
Minus die 8 uur dat hij slaapt = 48x per dag.
Een wilde vogel slaapt minder vast en minder lang achter elkaar, echter zal deze ook wel een uurtje of 8 slapen gok ik.

Mijn antwoord is dus: een gemiddelde vogel (uit mijn eigen ervaringen) poept een keer of 50 per dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

de gemiddelde vogel gaat daar de godganse dag mee door (mits hij voldoende eet).
ik werk op een vogelasiel, waar drie maal daags alle kooien worden gereinigd.
zelfs als er maar een enkele vogel in de kooi zit, ligt er her en der ontlasting, en is schoonmaken geen overbodige luxe.
13 jaar geleden
we hebben een vogeltje gehad, en deze poepte gemiddeld zo'n 50 a 55 keer per dag...iedere keer zo'n mopje..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel vaak, en altijd op mijn auto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ongeveer 4 keer dat is bij mijne ook