vroeger dachten ze dat de aarde plat was. Als dat zo was waar val je dan heen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

In een onmetelijke afgrond...de Abyssus,in de Griekse mythologie een oneindige afgrond

Toegevoegd na 44 seconden:
maar dat waren natuurlijk de bijgelovige opvattingen van de mensen in de Oudheid...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
..en een enkeling op de veluwe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,inderdaad,ik begrijp wat je bedoelt ;)...ik heb wel eens een tijdje geleden zoiets gezien op TV (weet niet meer welke docu of welk programma het was),dat er een excentriekeling op de Veluwe leefde die geloofde dat de Aarde inderdaad plat was...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
was dat niet dat boertje uit 'man bijt hond'? dat was ook zo'n ouderwets kereltje die niets van dat nieuwewetse gedoe moest hebben....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad,het zou kunnen: heette die niet "Frans is Anders" uit.......?????
Een vrij humeurig,bebaard kereltje,van tijd tot tijd (heb er wél om moeten lachen ,want vond 'm erg vermakelijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, zo heettie hij ja!

Andere antwoorden (7)

Je blijft er ten eeuwige dage onder hangen door de aantrekkingskracht van de schijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Disneyland parijs was destijds de meest aanvaarbare theorie in Europa. Hoewel de Germaanse stammen hierover in conflict lagen en er toch vrij zeker van waren dat het 'de Efteling' zou zijn.

In de moderne tijd weten we nu gelukkig dat je naar de hemel gaat en gouden straten met diamanten poorten te zien krijgt. Ook kun je vliegen.
Waar onze huisdieren heen gaan is nog steeds een veelbesproken onderwerp waar de wetenschap liever zijn vingers niet aan brandt...

'Waar is onze lieve, kleine Fikkie' is een vraag die nog altijd te gevoelig ligt, zelfs in deze moderen tijden.

Hopelijk kun je er wat mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weg met die min +
Volgens Herman Finkers kwamen ze er al spoedig achter, dat de aarde rond is, net als een pannenkoek.
13 jaar geleden
Dan ben je gedoemd tot in lengte van dagen over de onherbergzame onderkant te dolen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar de vloer natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er werd gedacht aan een wereld, een bovenwereld en een onderwereld. Tenminste bij de Grieken.
Maar aan over de rand vallen werd misschien niet gedacht, ik heb er nooit iets over gelezen, al zegt dat niets. Weet wel dat men er niet vanaf wilde vallen.

Weet je dat er in ong. 1965 nog iemand was die nog steeds geloofde dat de aarde plat was. Er heeft een artikel over in de Panorama gestaan en er is toen wat meer mediale aandacht aan besteed. De man heette Klaas...? Hij zal ook niet over de rand hebben willen vallen.
Columbus was ook nog bang dat hij eraf zou varen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De allereerste ontdekkingsreizigers die met schepen de zee opgingen kregen de waarschuwing mee dat aan het "einde van de zee" ze wel eens van de aarde af zouden kunnen vallen, regelrecht de diepte, het duister, de hel in, gebaseerd op het geloof dat de aarde plat was. Maar toen er 1 zo dapper was maar door te blijven zeilen en hij uiteindelijk weer bij het beginpunt uitkwam, bleek van die theorie dus niets te kloppen en tevens het bewijs dat de aarde rond is.