Wat doet men met een paard dat gestorven is?

Een van mijn lieveling pony's is laatst gestorven en ik dacht, wat doen ze dan?
cremeren? begraven? Ik heb werkelijk GEEN idee!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterkte!

Het beste antwoord

Daarvoor geldt de destructiewet.

Paarden
Dode paarden kunnen gemeld worden bij Rendac. Het paard wordt dan de eerstvolgende werkdag bij opgehaald door een kadaverwagen. Het tarief is in dit geval gelijk aan het op dat moment geldende wettelijke vastgestelde tarief voor het ophalen van paarden. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om het paard apart te laten ophalen. Het kadaver wordt dan door Rendac met speciaal vervoer opgehaald. Speciale zorg en mogelijkheid om voorafgaand aan het vervoer afscheid te nemen staan daarbij centraal. Rendac rekent voor deze dienstverlening een bedrag van € 419,75 (excl. BTW) per paard.
Paarden mogen, net als gezelschapsdieren, ook gecremeerd worden.(1)

Kosten
Voor de dierhouder bedragen de kosten per ophaling circa 20,13 euro. Daarbovenop komt voor
een schaap 2,07 euro,
een geit 1,09 euro,
een zeug of een beer 7,77 euro,
een veulen 3,62 euro,
een pony 8,29 euro,
een paard 18,12 euro
een rund 25,89 euro
en overige dieren 8,14 euro.
(Prijzen januari 2010). (2)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die worden opgehaald en samen met andere kadavers van runderen gecremeerd.

Gecondoleerd met je pony.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een destructiebedrijf is ook een optie.....!

(ik hoop dat traject trouwens niet voor jouw pony)