Wat is het iq van einstein?

een jaar geleden
in: Techniek
1.3K
tinus1969
een jaar geleden
Dat is niet bekend https://www.biography.com/.amp/news/albert-einstein-iq
TurfGraver
een jaar geleden
Werd geschat op 160.
HannekeJanssen
een jaar geleden
Einstein leeft niet meer, dus zijn IQ bestaat ook niet meer....
Castle
een jaar geleden
Aan het begrip "Iq" valt ook niet veel af te meten. Het is een erg relatieve term.

Antwoorden (1)

Omdat de IQ-schaal pas zo'n 100 jaar geleden werd geïntroduceerd, hebben de grote genieën van weleer nooit een intelligentietest afgelegd. Maar onderzoekers hebben desondanks hun IQ proberen te schatten door hen te vergelijken met hun tijdgenoten.

Het IQ van Einstein wordt geschat op 160.
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Zie mijn reactie, dit soort schattingen zijn onbetrouwbaar.
Vortexxx
een jaar geleden
Was... de beste man is al een tijdje dood.