Hoe kan je gelijkspanning omzetten in wisselspanning? Dus DC naar AC.

Wie heeft er voor mij een duidelijke uitleg. Bij voorkeur met schema

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Techniek
7K
Erna55
7 jaar geleden
Wanneer je op google zoekt, kun je veel vinden over omvormers.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@erna55 geef maar een site met een goed schema en uitleg.
Erna55
7 jaar geleden
Bijv. Hier : http://www.omvormer.co.uk

Antwoorden (1)

Okè, een omvormer is één mogelijkheid en dan heb je aan het einde meestal 220 volt wisselspanning. Wat je ook kunt doen is een gelijkstroom motor een dynamo aan laten drijven, Die levert een wisselspanning/wisselstroom. Deze kun je afregelen zonder gelijk te richten. Denk maar aan de fietsdynamo......
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik snap dat je dat kan doen met een omvormer, maar ik wil graag weten hoe deze omvormer het doet. Het liefst met een duidelijk schakelschema