hoe heet het als je geintrerreseert ben in hoe dingen in elkaar zitten?

ik wil graag weten over daar een bebaalde benaming voor is kon het zelf niet vinden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Techniek
1.6K
erotisi
7 jaar geleden
analytisch....technicus of technoloog
TurfGraver
7 jaar geleden
Nieuwsgierig?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Aagje...!

Het beste antwoord

Ik zou het houden op "leergierig".
Vooral als het niet alleen (technische) voorwerpen betreft , maar ook bijvoorbeeld systemen, intermenselijke relaties, natuurkundige verschijnselen, whatever, alles waar iets over te weten valt. (En dat is nogal wat ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Lijkt mij het juiste antwoord. +
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dat is inderdaad goed verwoordt dankje

Andere antwoorden (2)

Als je een onderzoekende aard hebt en geïnteresseerd bent in hoe dingen in elkaar zitten, zou je jezelf exploratief of analytisch kunnen noemen.
7 jaar geleden
Dan ben je een (jonge) onderzoeker.