Ik vind overal dezelfde metalen staafjes op straat, ongeveer 20 cm lang, enkele millimeters breed; wat zijn dit en waar komen ze vandaan?

Ik heb ze gevonden in mijn woonplaats in Zuid-Limburg, maar ook op verschillende andere plekken in Europa: in Duitsland, Barcelona, Rome, en meer plekken.

Toegevoegd na 19 minuten:
De staafjes op de foto liggen op een A-4 schrijfblok.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Techniek
1.2K

Antwoorden (1)

Het lijkt mij restmateriaal wat monteurs van verkeersborden of verkeerslichten laten slingeren
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bordensteker
9 jaar geleden
Leuk bedacht, maar wat voor 'restmateriaal' dan? Mijn nickname slaat trouwens niet op dat soort borden, maar borden worden niet ter plaatse geknipt, en het is moeilijk voor te stellen dat monteurs overal in Europa zulke metalen strippen (want op de foto zijn het licht geroeste platte strippen) op straat achterlaten.
De gemeenschappelijke oorsprong maakt wat Thinker schrijft in mijn ogen zeer aannemelijk. De min is niet van mij.