Wat gebeurd er als je de deur van de wagen opent bij een hoge snelheid (vb. 120km/uur)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek

Antwoorden (2)

Door de luchtstroming lukt dat bijna niet. De luchtstroom "duwt" de deur weer dicht.
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Er zijn auto's waarbij de deur andersom open gaat. Pfffffft...weg deur....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn ook auto's waarbij de deur naar boven open gaat, wat gebeurt hier mee?..
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
@Sausage
Als kind speelde ik altijd dat dat soort auto's kon vliegen. In werkelijkheid heb ik het nog nooit uit kunnen testen. Ik kan dat soort auto's helaas niet betalen. :-(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn ook schuifdeuren. Busjes hebben die nogal eens. Dan gebeurt er met die deur niet veel, die gaat gewoon open. Wel kan er van alles naar buiten vliegen dat los bij die deur ligt, zoals papier, lege blikjes, poedeltjes enzo. Met wat pech komt de krant voor de bestuurder terecht door de wervelingen, zodat die niks meer kan zien.
Als de autodeur scharniert aan de achterkant inplaats van aan de voorkant krijgt de deur een klap van de wind met een snelheid van 120 km per uur.De deur werkt eerst als een zeil van een schip en zal de auto naar de kant van de open deur sturen of eraf breken.Gelukkig scharnieren de autodeuren aan de voorkant en zal de wind de deur dicht proberen te drukken