als stroom voor lange tijd uitvalt komt er dan nog water en gas uit de kraanen?

asl de stroom bijvoorbeeld in een ramp senario voor 2 weken uit valt komt er dan wel nog gas en water uit de kranen of zijn die weer door druk pompen afhankelijk van stroom?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek
5.6K

Het beste antwoord

Water en gas uit de kranen, nou gas hoop ik niet, water kan er uit komen maar dan moeten de pompgemalen en waterzuiveringen nog wel electriciteit hebben. Dit ligt dus puur aan hoe hun de boel geregeld hebben. Als ze daar standaard al noodaggegraten met genoeg brandstof hebben staan dan is dit natuurlijk geen probleem.

Gas in principe netzo, wordt ook onder druk gebracht en daardoor getransporteerd naar de woningen.

Ligt er gewoon puur aan wat er gebeurd en hoe ze de boel nu voor elkaar hebben.

Kijk komt er een supergrote orkaan, met overstromingen, tja dan kunnen de noodvoorzieningen het ook begeven natuurlijk, dus is van te voren moeilijk te beantwoorden

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het alleen om stroomuitval gaat dan hoef je je nergens zorgen om te maken, er draaien hele kermissen enz op aggegraten, die verbruiken veel meer dan deze pompen. Geen probleem dus om water en gas te transporteren naar de huizen wanneer de stroom is uitgevallen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben eens bij een gas station geweest, daar stonden compressors met een aandrijf vermogen van meer dan 30 Mega Watt, ik denk niet dat een kermis dat haalt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tilburg is een van de weinige steden die ondergronds vaste aansluitpunten voor stroom heeft aangelegd. Daardoor hebben we maar één aggregaat nodig. Het totale stroomverbruik tijdens de Tilburgse kermis bedraagt ongeveer 350.000 kilowatt 350.000 kilowatt staat gelijk aan 350 megawatt Dus meer dan 11x je voorbeeld http://www.nu.nl/algemeen/2041878/kermisexploitanten-nemen-bezit-van-centrum-tilburg.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Steden die deze vaste aansluitingen niet hebben moeten dus alles op aggegraten doen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nu.nl moet daar wel een fout in hebben gemaakt en waarschijnlijk bedoelen ze dat het totale verbruik 350.000 kilowattuur is. 350 megawatt voor een kermis is onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben zo gek het even een beetje uitgezocht te hebben, op de volgende site staat de kermis van Oss, met alle apparaten incl verbruik van alle apparaten/stands, alles bij elkaar opgeteld, kom je hier in Oss al op 2075Kilowatt per uur, dus 2 Megawatt per uur. http://www.ossekermis.nl/attracties-2013-grootvermaak-autoscooter.html In Oss zitten ze op wat ik zo kan tellen 59 attracties (reken ik de suikerspinkraam, en bijv een gebakkraam beide zelfs als 1 attractie) Terwijl ze in tilburg 230 attracties hebben, en ik weet niet of ze daar dat soort dingen ook als attractie rekenen, Verder heeft Oss 7 dagen kermis, en Tilburg 10 dagen.. Dus die 350 megawatt ben je in Tilburg zo aan als in Oss al 2 megawatt in een uur is berijkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ Wertos: Euhhmmmm... Ik zie nu dat je dit schreef: Nu.nl moet daar wel een fout in hebben gemaakt en waarschijnlijk bedoelen ze dat het totale verbruik 350.000 kilowattuur is. 350 megawatt voor een kermis is onmogelijk. wat is volgens jou het verschil tussen deze 2 dan?
350.000 kilowatt
350 megawatt Hier staat gewoon precies hetzelfde, is beide gelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tussen die twee niets. Maar dat zeg ik ook niet. Ik zei kilowattuur. (kWh).
Dus stel verbruiken 350.000 kWh en ze zijn 40 uur open hebben ze een verbruik van 8,75 megawatt. Dat lijkt me iets waarschijnlijker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als er geen stroom meer door het net wordt geleverd heb je nog de noodvoorziening in de vorm van een aggregaat.
Maar die moet natuurlijk wel brandstof hebben.
Die brandstof moet aangevoerd worden door bvb tankwagens.
Die moeten gevuld worden en daar heb je stroom voor nodig, of emmers.....
Uiteindelijk raakt de brandstof voor de aggregaten ook op, al zal dat niet al na 2 weken zijn. Dus als er geen brandstof bij de waterzuivering meer wordt geleverd, dan is het met een dag wel bekeken.
Hopelijk staat er dan nog een watertoren, dan heb je nog een uurtje extra.