Is het veilig dat je een lege fles deodorant opent? (houder onder druk)

Ik heb mijn deo gebruikt om rook te produceren bij feestjes. Nu die op is wil ik hem her-vullen. Maar is dat wel veilig genoeg. Ik doe het buiten (10 C) met veiligheidsbril, handschoenen en ver van brandbare stoffen. Ik wil de houder eraf halen en de vloeistof erin doen. Daarna doe ik de houder (die onder druk staat) weer erop en kan ik het weer gebruiken. Als nog: is dit mogelijk en veilig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met een gewone (deo) spuitbus kan dat niet.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Aerosol_drawing_type.svg Heb je een andere speciale deo?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat moet je nooit open maken, dat vliegt als een projectiel alle kanten op en is levensgevaarlijk.

Het beste antwoord

nee dat gaat niet lukken, je houder was afgevuld met een bepaalde overdruk zeg maar 10 doordat de deo eruit gedrukt word, ktijgt het drijfgas meer ruimte en word de druk dus lager (tweede wet van Boyle)bij een lege houder is de druk nog 1. om de houder opnieuw onder druk te krijgen dien je eerst materiaal toe te voegen in de vorm van deo en vervolgens het drijfgas weer op druk te brengen drijfgas toevoegen gaat niet daar heb je speciale apperytuur voor nodig
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je. Ik weet genoeg en zal het niet doen

Andere antwoorden (1)

nee! nooit doen er staat nogsteeds druk op de deo fles