Normaliter moet een bliksemafleider een eigen aardpen hebben. Voor een goede meting heb je een aardingsweerstandmeter met hulp nodig met bijbehorende aardelektroden om de werking van het complete circuit te testen. Een andere methode is met behulp van een stroomtang-aardingstester.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt de weerstand meten tussen de bliksemafleider en de aarde van de 220. Dit moet erg laag ohm-ig zijn.

Maar wat bedoel jij met een bliksemafleider?