Wat is magnetiet?

Wat ik wel weet is dat het iets met magnetisme te maken heeft maar verder niets!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek
1.6K
Poet
10 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Magnetiet

Het beste antwoord

Magnetiet is bruinzwarte tot zwarte vorm van ijzeroxide (ook wel zwarte roest genoemd) met een half metallieke glans. Magnetiet ontstaat door de reactie van een kleine hoeveelheid zuurstof met ijzer (oxidatie of roesten). Het is, net als hematiet, een belangrijk ijzererts. Het is het meest magnetische natuurlijk voorkomend mineraal en werd al in de 18e eeuw gebruikt om kompasnaalden te magnetiseren. Paleomagnetisme kan de beweging van de continenten afleiden aan de hand van magnetietkristallen.

Ik heb het niet zelf verzonnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het mineraal magnetiet is een oxide van ijzer met valenties 2+ en 3+. De chemische formule luidt Fe3+2Fe2+O4.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je geen scheikundige bent is dit antwoord vrijwel void.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik ben dus geen scheikundige