Wat is het verschil in betekenis tussen technologisch en technisch?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek
10.3K

Antwoorden (2)

Technologie gaat meer om de ontwikkeling van de techniek met behulp van wetenschap. Een technologisch probleem is een zonnecel met een zeer hoog rendement ontwikkelen, een technisch probleem is het repareren van een zonnecel aan de hand van voorschriften.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Techniek=meer praktijk
Technologie=meer theorie

Als je begrijpt wat ik bedoel...

Techniek is een constructie, Technologie is een bedachte (maar meestal nog niet gemaakte) constructie.