Is het mogelijk om het menselijk brein na te maken met de techniek van nu?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek

Het beste antwoord

misschien, (let op: misschien) zou het wel kunnen, maar hebben wij de techniek ervoor nog niet... misschien (let weer op: misschien) kan het wel nooit... hoewel we waarschijnlijk (niet zeker) over 100 tot 500 jaar een brein in vloeistof kunnen laten drijven en de zenuwen kunnen verbinden met computeraansluitingen. (zoals je wel eens ziet in films)

Maar een computer mist 1 belanrijke gave: het kan niet kiezen! (hoewel sommige mensen het ook niet kunnen ;-) Mensen kiezen en doen dingen gebaseert op het verleden. En een computer doet alleen wat hem ingeprogrammeert is. als hij een opdracht krijgt gaat hij zijn harde schijf na wat hij moet doen. En dat doet hij dan. Hij ziet één optie om te doen die hem ingeprogrammeert is. Maar wij maken elke keer als we wat beleven, andere opties aan om in de toekomst uit te kiezen. als je een auto-ongeluk krijgt krijg je misschien de optie "neem de fiets" als je moet kiezen tussen de auto en de fiets, terwijl je eerst de auto zou nemen want dat kost geen moeite...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Frimu2
11 jaar geleden
Een computer kan wel degelijk kiezen, echter maakt het geen fouten. Het voorbeeld wat jij noemde (welke optie overigens gewoon ingevoerd kan worden) Is daardoor qua kansberekening van het menselijke brein wellicht de verkeerde keuze. Een computer kan de informatie en opties van miljoenen (breinen) en uiteindelijk miljoenen jaren updaten/berekenen/verwerken. En dus alle beslissingen om in leven te blijven (want dat is de hoofdmoot van ons brein) beter nemen. Alleen het maken van de computer is nog wel het menselijk brein en fysieke inspannig.....met hulp van andere computer en gereedschap nodig. Het is een ketting reactie. voor een gemiddeld langer leven kan de 1 niet zonder de ander.

Andere antwoorden (2)

En om het ook nog zelfstandig te laten functioneren? Nee, dat gaat voorlopig nog niet lukken.
11 jaar geleden
Qua compositie niet, Echter qua informatie kan de computer inmiddels al grotere rekensommen aan dan het brein, en kan meer informatie opslaan dan het brein de tijd heeft dit op te slaan. In zekere zin zal dit zeker behoorlijk te evenaren zijn. Echter het menselijk brein door de emotie soms net wat out of the box oplossingen vinden.