Hoe kan gepantserd glas toch volledig breken?

Ik zag gister hoe Pieters van PSV zijn arm verwonde aan gepantserd glas toen hij hiertegen sloeg. Dit glas hoort toch juist te zorgen dat je er niet doorheen gaat? Hoe kan er dan toch zn gat inzitten?

Toegevoegd na 3 uur:
Draadglas dus:

draadglas
1. Draadglas is een glassoort met in het glas, als wapening, metalen draden in een meestal vierkant rasterpatroon. Het gaaswerk houdt bij breuk van de ruit de glasscherven bijeen waardoor draadglas tot de veiligheidsglassoorten behoort.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek

Antwoorden (1)

Waarschijlijk is het een samenloop van omstandigheden.
Door de koude zal heel waarschijnlijk het metaal en het glas broos geweest zijn. Komt daarbij dat betrokkene razend kwaad was en zijn kracht niet onder controle had, wat resulteerden in een enorme klap.
Als het metaal dan broos is kan het scherpe glas makkelijker de draden doorsnijden. Ook kan bij het terugtrekken van de arm materiaal los gekomen zijn.
Maar zo te zien moet het een enorme dreun geweest zijn
Robby BB