Is Shell V-Power Benzine daadwerkelijk beter voor je motor?

Ik heb mij door verschillende personen wijs laten maken dat het beter zou zijn voor je motor dan "gewone" benzine. Is dit waar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
1.6K

Het beste antwoord

Zo ver ik het begrepen heb is dit wel zeker het geval, er zitten extra of andere additieven in dan bij de reguliere brandstof. Wat er voor zorgt dat de motor inwendig schoner blijft en wellicht ook iets beter presteert.

Maar of je er zelf nu zo enorm veel van merkt is maar de vraag...

Groet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De motor raakt net zo vervuild als iedere ander otto-motor.
Alleen LPG motoren blijven schoner omdat er geen natte brandstof langs de zuigerveren bij de olie kan komen.
Qua vermogen kan het enig verschil maken door andere koolwaterstoffen, maar de computer van je auto ziet niet wat jij getankt hebt (met uitzonderingen) dus zan net zo veel brandstof in je motor spuiten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Alleen de zogenaamde "flexifuel" auto's meten de verhouding tussen ethanol en iso-octaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de motor zelf weet het niet inderdaad, maar als je je gaspedaal iets minder ver in hoeft te drukken om 100 te rijden door een iets efficientere verbranding en dus meer energie output dan als je rijdt met 'gewone' brandstof bespaar je natuurlijk toch iets. We hebben het over marginale verschillen...maar voor de kommaneukers onder ons :)
Het sop is de kool niet waard