Hoe krijg ik de perforator uit zijn gesloten stand?

Ik heb hier een Staples perforator die min of meer in 'gesloten houding' staat. Iemand hier ervaring mee? Hoe krijg ik de perforator weer bruikbaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
10.6K

Antwoorden (3)

Dan zit er vermoedelijk een vergrendelknopje op. Dat moet je dan opzoeken om het in te drukken en daarmee weer te ontgrendelen.

Maar is het een gesloten stand omdat hij oud en versleten is, dan zal er misschien eerst een nieuwe veer in moeten worden gezet.
11 jaar geleden
Dat komt meestal omdat hij bij het laatste gebruik is blijven hangen, meestal zit er dan een papiertje klem.

Wat kan helpen is het klepje waar de papierstukjes worden verzameld eraf halen, en hem legen en dan kun je ook de perforator pootjes zien. Die kun je dan van die kant terugduwen (voorzichtig)

Wat ik echter meestel doe is eraan rammelen en/of er een tik mee op tafel geven dan schiet hij meestal weer los
11 jaar geleden
Eerst kijken waar de blokkering zich bevind.Aan de staafjes, de veer, scharnierpunten.Mss eerst eens in tegenovergestelde richting kracht zetten.Veel kan het niet zijn, als hij normaal gebruikt is.