Waarom leggen ze eerst asfalt voor een snelweg en frezen ze er daarna gleuven in?

Eerst leggen ze prachtig glad asfalt voor een snelweg. Daarna komt iemand de zaak vernielen door er een gleuf in te frezen voor de lussen om het verkeer te detecteren. En het spul waarmee ze de gleuf opvullen voel je elke keer als je erover rijdt. Glad kunnen ze het blijkbaar niet krijgen. Waarom doen ze dat niet andersom; dat rijdt veel prettiger.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
1.9K

Het beste antwoord

In het asfalt zitten teveel verontreinigingen die de goede werking van de lussen zou beperken.
Die lussen werken dmv een magnetisch veld en daarom worden die gleuven met niet magnetisch materiaal opgevuld.
Ze moeten ook zo dicht mogelijk tegen de oppervlakte liggen waardoor ze niet vooraf kunnen geplaatst worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

het plastic omhulsel van de detectie lus zou smelten als je er kokendheet asfalt over gooit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
deze gleuven moeten wel zo worden aangebracht om dat dit technisch niet anders kan of wel zo moet zie de eerdere antwoorden. daarbij komt nog dat het gerepareerd zou moeten worden dan zou het asfald open gebroken moeten worden.