Waar staat dit tekentje voor? (zie foto)

Ik zie het heel vaak langskomen, maar weet niet precies waar het voor staat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek

Het beste antwoord

De foto behoort een kwartslag naar links te worden gedraaid. Want de letters CE zijn het. Dat staat voor Conformité Europeenne. Een product met het CE-keurmerk voldoet aan de eisen van Europese Unie op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu.
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Ik zou de foto een kwartslag naar rechts draaien, tenzij je je computerscherm ondersteboven wil gaan houden om "CE" te kunnen lezen.

Andere antwoorden (3)

Is de zgn. CE-markering. Dit betekent dat het produkt voldoet aan de Europese richtlijnen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/CE-markering
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat betekend dat het product voldoet aan de Europese regels. Zie bron:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goedgekeurf door de europese commissie. Europees keurmerk