Hoe kunnen ze het aantal mensen tellen die in nijmegen zijn geweest tijdens de vierdaagse feesten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
1K

Antwoorden (3)

De lopers hebben een bandje die gescand word, dus die aantal klopt wel, de rest van de bezoekers is een beetje schatten, hoeveel mensen kochten een treinkaartje nijmegen, hoeveel mensen kunnen in een bepaalde straat of plein, dat weten ze wel na jaren de vierdaagse organiseren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pure schattingen en op basis van andere activiteiten. Ook telt de politie een beetje mee in de vorm van ruwe schattingen op pleinen bijv. en met de helikopter. Denk ook aan het tellen van de mensen op 1m² x totale opp. bijv.

"BIJNA DRIE MILJOEN SAIL-BEZOEKERS: HET KLOPT EN HET KLOPT NIET

Bijna drie miljoen bezoekers zouden er geweest zijn op SAIL 2000. De politie had dit geregistreerd en de Stichting SAIL sprak het niet tegen. Frans Peeters, redacteur van het Parool, kon het allemaal maar moeilijk geloven. 'Drie miljoen - waarvandaan dan?' was de sprekende kop boven zijn stuk in het Parool van … september j.l......

Bezoekersaantallen worden dikwijls geschat:

20-02-05 Bezoekersaantallen evenementen vaak onwerkelijk hoog

Branchevereniging V.V.E.M. (Vereniging Van EvenementenMakers) wil stimuleren dat onder andere in de media werkelijke aantallen bezoekers van evenementen worden vermeld in plaats van soms wel een veelvoud daarvan.

De aangepaste bezoekersaantallen worden vaak gepubliceerd om sponsoren tevreden te stellen of uit een bepaalde vorm van prestige. De nadelige gevolgen van deze publicaties worden hierbij veelal over het hoofd gezien. De VVEM wil aandacht vragen voor deze nadelige gevolgen voor de branche als geheel en leveranciers in het bijzonder.

Na afloop van grootschalige evenementen wordt vaak een onwerkelijk hoog aantal bezoekers vermeld in publicaties of wordt het aantal bezoekers dat tegelijkertijd aanwezig is geweest niet genoemd. De nadelige gevolgen hiervan voor de volgende edities van deze en andere vergelijkbare evenementen worden hierbij niet onderkend.

Als nadelige gevolgen van deze kunstmatig hoge aantallen kunnen worden genoemd:

- Te grote verplichte politie-inzet
- Te veel beveiliging
- Te grote inkoop door catering
- Te hoge voorbereidingskosten
- Verkeerd beeld van het evenement bij de vergunningverstrekker
- Mogelijke misleiding van subsidiegevers.

De VVEM pleit er dan ook voor dat er alleen reële bezoekersaantallen worden gepubliceerd. Dit is onder meer mogelijk door tellingen te laten verrichten en niet alleen van schattingen uit te gaan. Uiteindelijk zijn investeerders en sponsoren ook gebaat bij werkelijke getallen, die het mogelijk maken om goede en veilige evenementen te blijven realiseren."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tel het aantal mensen dat bijv, in 1 uur tijd ergens binnenkomt. Vermenigvuldig dit met het aantal uren dat de toegang open is > je hebt ongeveer het aantal mensen. Daarnaast weet men hoeveel mensen er bijv. op plein 44 kunnen etc. Optellen > klaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Nou, op Plein 44 kunnen voorlopig nog niet veel mensen rondlopen. Dat is één grote bouwput!