Kaniemand mij meer vertellen over het afrekenen van de verwarming met JOULES?

Het gaat om de afrekening van de verwarming die op de meters in joules afleesbaar zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek

Antwoorden (2)

Joules zijn energie die nodig is geweest om verandering te veroorzaken. In dit geval, het (o.a.) het huis te verwarmen.

Weet je het rendement, dan kan je kijken hoeveel van deze energie daadwerkelijk is gebruikt voor het verwarmen.

Weet je deze nuttige energie, dan kan je met soortelijke warmte berekenen hoeveel graden de luchttemperatuur dan is gestegen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een CV ketel wordt het vermogen uitgedrukt ik Kcal.
1 Kilocalorie [kcal] = 4.186,8 Joule [J]
Bij elektrische verwarmingen in kW.
1 Kilowattuur [kWh] = 3.600.000 Joule [J]
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vermogen of gebruik..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2 kW is het vermogen van bv een straalkachel, dit toestel zal na één uur 2 kWh verbruikt hebben.