Is een polyester schooltas stevig ?

Ik wil een Quick Quote Bowler White alleen het is gemaakt van polyester en mijn moeder zegt dat het dan snel kapot gaat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Techniek
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
altijd naar je moeder luisteren!

Antwoorden (2)

Een schooltas krijgt flink wat te verduren. Hij wordt volgestouwd, in een hoek gesmeten, krijgt passers en rekenlinialen in z'n omhulsel geduwd, enzovoort. Daarom is polyester niet aan te raden. Dat is daar niet erg lang tegen bestand. In tegenstelling tot leer. Mijn leren schooltas is nu nog steeds in prima staat, alleen de sluitingen zijn verroest. Als je een degelijke tas wilt, dan moet je echt leer hebben.
12 jaar geleden
Jouw moeder heeft (helaas voor jou?) gelijk.
Zo'n tas gaat vast het schooljaar niet overleven als je het echt intensief als schooltas wenst te gebruiken.

Maar...
via bijgevoegde link heb ik een tas in promotie opgesnord.
Misschien kan je het met jouw moeder op een akkoordje gooien dat jullie beiden de helft betalen en dan kan jij uittesten hoe stevig die riemen nu echt aan die tas zitten en jouw moeder heeft er geen al te grote fortuinen aan besteed waardoor ze niet al te erg moet treuren als het zakje sneller dan jij had gehoopt, in de vuilcontainer beland.

Veel plezier ermee!