Smelt Zekering Temperatuur uit 1961, waar werden deze voor gebruikt ?

Ik ben in het bezit gekomen van een doos vol met "Smelt zekeringen die ook een hoge temperatuur aankunnen".
Het zijn nieuwe Smelt zekeringen gedateerd 1965 en werden gebruikt door Texas Instruments.

Ik ben al aan het spitten geweest op Internet, maar begrijp er weinig van. Het bovengenoemde bedrijf reageert niet op mijn vragen !

Ik ben erg benieuwd waar deze voor zijn gebruikt ?
Hopelijk kan iemand het mij uitleggen.
Ik ben reuze benieuwd.
BvD.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Techniek

Het beste antwoord

Dit zijn m.i. geen zekeringen. Het lijken mij sensors die een stroomcircuit onderbreken als de temperatuur boven een bepaalde waarde uitkomt. Die kun je gebruiken in een waterkoker, of in een auto om een lampje mee te laten branden als je koelwater boven een bepaalde temperatuur uitkomt. Als het goed is staat de schakeltemperatuur op het label, die kan ik niet zo goed lezen.
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Je hebt het kaartje zo gefotografeerd dat wat van belang is, niet leesbaar is. Maar het staat buiten kijf dat er een contactje open gaat bij 107 graden. Dat zou heel goed 107 graden Fahrenheit kunnen zijn dus 42 graden C. Je weet maar nooit. Of dat contactje weer sluit bij lagere temperaturen.... ik weet het niet. Denk van niet, omdat dat vakje niet ingevuld is.
escape
12 jaar geleden
Oh nee, is absoluut allemaal Celsius zie ik nu.