Waarom geeft mijn bevroren,en nu ontdooide waterleding geen warm water meer? en hoe los ik dat op?

mijn waterleiding was bevroren,op zolder de badkamer daaronder en de kamer op de eerste verdieping. Met behulp van ontdooitrafo is nu zolder en verdieping ok met koud en warm water,maar beneden niet.(wel koud water) kan nergens meer de trafo opzetten.Waarom is dit en wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Techniek
1.6K

Antwoorden (2)

Als je zeker weet dat je geen lekkage hebt (!), dan zou het kunnen zijn dat je warmwaterleiding nog bevroren is. Loopt hij misschien door de kruipruimte (met gevelventilatie)? Je kunt daar proberen te verwarmen, maar het zou lang kunnen duren en niet hoeven helpen. Eventueel kun je een omleiding maken en anders afwachten tot het gaat dooien. Kraan wel iets open laten staan voor de zekerheid. Als er op de begane grond verbouwd is, kan het ook tyleen leiding zijn en dan helpt een trafo niet. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet ook de aanvoer van koud water naar boiler of geiser ontdooien.
Dus zul je de hele route van de leidingen moeten volgen, van de plek waar het koude water het huis binnenkomt.
Tot aan de plek waar het koude water aankomt bij de boiler.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de aanvoer van de geyser/boiler bevroren is, heb je op zolder ook geen warm water.