Heeft een magneet nu nog steeds invloed op een pinpas?

Nu hebben we natuurlijk de chip in plaats van magneetstrip.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Techniek

Het beste antwoord

De magneetstrip wordt nog steeds onbruikbaar... niet alle bedrijven gebruiken de chip en dan kan je
plotseling meer kan betalen, omdat je pas niet meer werkt/leesbaar is. Op de chip heeft een magneet nauwelijks invloed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In principe niet, althans niet zo gevoelig hoe de magneetstrip was op de pinpassen. Een kleine magneet zal dan dus ook weinig schade kunnen uithalen op een chip. Echter als je een hele sterke elektromagneet uit een laboratorium los zou laten op die zelfde chip, dan sta ik niet in voor de werking van de chip nadien.