Met welke bouten worden stalen klappalen in de grond vast gezet?

En dan bedoel ik welke M-maat. M8? M10? M12?

Ikzelf zat te denken aan M10. Weet iemand dit, of is dit verschillend? Graag bronvermelding of eventuele foto van paaltje in de buurt (+ foto van de bout als bewijs!)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Techniek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuke vraag, nooit op gelet met welke bouten die paaltjes vast staan. ik zou me wel kunnen vinden in die M10 die je voorsteld.
hangt ook wel af van het aantal bouten waarmee je de voet kan vastzetten, is dat maar 1 bout dan zou ik minimaal M12 nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik me niet vergis zijn het er 4. Het bovenstaande plaatje is niet helemaal het paaltje dat ik ken, die zijn over het algemeen "ouder". Vraag speelde plots bij me op. Misschien werkt er hier iemand bij de gemeente die deze dingen plaatsen (doet de gemeente gok ik?) en die het toevallig weet.

Antwoorden (1)

Ik zou een harde M8 bout nemen
indien er onverhoopt een aanrijding plaats vindt moet de bout knappen en niet de paal knikken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je een verkeerde voorstelling van een klappaaltje hebt.