neen, want dan gaan we naar een verkleutering van de maatschappij. Sommige populaire dingen kunnen goed zijn voor een sociale cohesie . In de context van vooruitgang van het maatschappelijk denken ben ik eerder kritisch telkens ik woord populair (volks) hoor omwille het woord populisme in de politiek . In naam van het volk zijn veel misdaden begaan. Dezelfde vraag kun je stellen als : is elitarisme goed? En daar is het antwoord ook idem :wees kritisch bij elk dogmatische strekking. Het is juist een gezonde mix in de samenleving die ons aan het denken zet en aanzet tot nieuwe denkbeelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

De toppers zijn populair, maar ik vind ze niet goed. (lees bagger!) ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik doe niet mee met die onzin
dag 1 is het populair en dag 2 niet meer
als je daar aan mee doet is het end zoek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lang niet alles wat populair is, is per definitie goed.
Het is ook afhankelijk van wat je "goed" vindt.
alleen als je al gaat kijken naar de verschillende geloven(heel populair), voor idereen is zijn geloof goed voor hem maar een ander geloof niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een hype leuk is dan volg ik het wel, maar meestal als toeschouwer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou de Telegraaf de beste krant zijn. Niet dus.
14 jaar geleden
Iets wat populair is, is meestal wel beter als het slechtste maar echt goed is het niet. Kijk naar wat populair is; Marco Bosato, Jan Smit, Andre van Duijn, Paul de Leeuw: leuk maar niet het beste. Voetbal is ook populair maar fitness is beter.

De mens is een kuddedier en als er één schaap over de dam is ... De grote massa beslist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt aan je definitie van wat 'goed' is.

Een ondernemer vindt iets 'goed' als er veel vraag naar is en hij er een marge op kan maken. Dan is het een succes en DUS goed.

Prive voor een individu is iets 'goed' als het aansluit aan zijn/haar smaak, zodanig dat hij er wellicht zelfs geld voor over heeft.

De overeenkomst is dus als jij iets goed vind dat heel veel mensen goed vinden.
We noemen dat 'mainstream' en hebben soms de neiging om dat af te keuren. Want wat massaal goed gevonden wordt, kan IK niet goed vinden. De eeuwige menselijke drang om zich te onderscheiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee kijk maar naar de iPhone je kan er standaard niet mee bluetoothen filmen of mms-en.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wat populair is, is goed voor de economie, maar andere voordelen zie ik niet...

:-))