Kun je aan de manier waarop iemand zijn/haar riem draagt zien of hij/zij linkshandig is?

Rechtshandigen sluiten hun riem door met hun rechterhand aan het einde van de riem te trekken, zodat er links een stukje overblijft. Doen linkshandigen hun riem andersom in hun broek en verraden zij daarmee hun linkshandigheid?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Ik ben rechtshandig en mijn riem steekt uit aan de rechter kant dus hier gaat het verhaal niet op.
Volgens mij is het eerder te zien aan waar iemand het horloge draagt.
De linkshandigen die ik ken dragen allen het horloge om de rechter pols.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik ben links- en rechtshandig en ik heb echt even moeten kijken hoe ik de riem draag. Ik heb hier eigenlijk nooit echt bij stil gestaan...

Maar aan mijn riem kun je niet zien dat ik voornamelijk linkshandig ben. Op basis van jouw omschrijving tenminste...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toen ik lang geleden op de lagere school kwam had onze meester het principe dat iedereen met rechts schreef. Dus op die manier heb ik het e.e.a. met rechts aangeleerd... Het schrijven met rechts was echter rampzalig. Dus dit heb ik later weer met links aangeleerd. Nog steeds niet een briljant handschrift, maar veel beter leesbaar...
Yep, als linkshandige kan ik zeggen dat ik m'n ceintuur inderdaad van rechts naar links doorsteek. Mocht er een symbool of plaatje op de gesp zitten, dan zit ie op z'n kop.

Waarom zou je trouwens je linkshandigheid willen verbergen? Linkshandigen zijn creatiever! Linkshandigen zijn minder saai! (die laatste heb ik zelf verzonnen, creatief als ik ben :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Leuke vraag..! Ik heb ook even moeten kijken hoe mijn riem zit.( Ben nl uitgesproken linkshandig) En inderdaad, ik 'verraad ook mijn linkshandigheid' !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgenns mij bepaald meer je geslacht of je riem links of rechts zit?
Omdat ook vrouwenkleding de knopen en ritsen andersom hebben. Of heb ik dat mis?
Ikzelf ben van nature links maar heb recht leren schrijven. Daardootr ben ik een beetje "in de war" ;-) wat betreft links en rechts. (zie ook mijn vraag daarover)

http://www.goeievraag.nl/vraag/nature-links-rechts-leren-schrijven.7178

Maar ik heb mijn gesp aan de rechterkant zitten. Vanuit mijn oogstandpunt (als ik naar mijn riem kijk van bovenaf) moet ik het uiteinde van rechts naar links steken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben rechtshandig. Het uiteinde van mijn riem steekt uit aan de linkerkant (bij de milt dus, niet bij de lever). De tekst op de gesp staat goed-om (voor de toeschouwer).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is waarschijnlijk maar net hoe de riem de eerste keer zit. Mijn zoontje is rechtshandig, maar draagt zijn riem met het uiteinde naar rechts. Waarschijnlijk heb ik zijn riem de eerste keer voor hem op de linkse manier in zijn broek gedaan. Dat zal wel een riem zonder tekst zijn geweest... :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij veel riemen zit er een boven en een onderkant, de riem is dan een beetje 'gebogen' naar de onderkant, zodat hij beter zit. Volgens mij kan je op deze manier je riem maar op 1 manier dragen en dat is de 'rechtshandige' manier. Maar als het geen boven en onderkant in zit kan ik het me best voorstellen dat ieder mens het anders doet, dus linkshandigen ook.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jouw theorie gaat hier bij ons niet op. We zijn beide rechtshandig en trekken de riem aan met links.

Om het nog verwarrender te maken, we dragen onze riem wel beide andersom. Kip 1 ;) draagt uiteinde van de riem links en ik (kip 2:) draag uiteinde van de riem rechts.