Waarom lijkt het alsof er zo weinig aandacht besteed wordt aan de overbevolking?

Ik ben van mening dat veel problemen in de wereld te wijten lijken te zijn aan het feit dat er teveel mensen rondlopen op onze planeet. Desalnietemin lijkt het nog steeds de normaalste zaak dat stellen meer dan twee kinderen willen, zien deze mensen niet in dat zo de wereld nog maar een paar generaties te gaan heeft?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

De overbevolking is een probleem als volk an sich. Maar op het niveau van je eigen familie werkt dit heel anders. Ik heb twee kinderen, waardoor de bevolking niet groeit, maar mijn vrouw had er graag een derde bij gehad. Voor de overbevolking is 2 geen oplossing, 3 al helemaal niet. Voor onze familie is het eigenlijk andersom, hoe meer kinderen, hoe meer gezelligheid in de familie.

De regering wil liever niet in de privesfeer zich roeren, en de religieuze partijen al helemaal niet.

Eigenlijk is het een beetje een taboe, maar je hebt wel gelijk, als morgen de bevolking halveert, zijn de meeste problemen als sneeuw voor de zon vertrokken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dat lijkt maar zo...
Zoek info over de machtigste club van deze aarde, de Bilderberg groep, Beatrix is daar ook lid van, wat die tot hoogste doel hebben? Juist ja vermindering van de wereldbevolking met een factor 10...

Dus het lijkt maar zo...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De overheid heeft een strategie om angst te verspreiden. Ok met betrekking tot overbevolking.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
heel juist...
Omdat dat namelijk geen probleem is. Het is alleen nogal slecht verdeeld. Ruimte zat, maar iedereen wil natuurlijk op de plekken zitten waar het meeste te halen valt. Overigens, zonder het krijgen van gemiddeld 2.3 kinderen (ivm sterfte en onvruchtbaarheid) overleven we als mensheid sowieso niet. Dus wat jij voorstelt is inderdaad de ondergang van de mensheid!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik had nog niet gehoord van de Bilderberg groep dus daar ga ik nu even over lezen..
En verder,

Nog genoeg plek in Friesland. Rijdt er elke maand wel een keer doorheen en ik kan zeggen; daar kan nog wel wat heen.

Volgens mij willen wij in de toekomst zelfs mensen op de maan hebben.. dus dan komt er weer een hele planeet tot beschikking.

Ik zelf vind het te gek voor woorden.. maar goed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het een natuurlijke proces is waarvoor geen humane oplossing is om het op te lossen. Veel mensen gaan er dus vanuit dat het natuurlijke proces er wel toe zal lijden dat ooit de balans weer terug komt.

Net als dat de economie zichzelf corrigeerd doet de bevolking dat ook, het kan wat ingrijpend zijn, maar ik denk dat het beter is niet teveel mensen handen hierbij te grbuiken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zal uiteindelijk uitkomen op een natuurlijke selectie door 'moedertje natuur'. En hoe hard het ook klinkt. In mijn visie was de 'tsunamie' een paar jaar terug daar een duidelijk voorbeeld van...

En dat dit dan de armste in de wereld betreft? Het zij zo...

En wat de eerdere reactie over de Bilderberg groep betreft? Heb je daadwerkelijk enig idee wat zich achter de schermen afspeelt? Wees gewoon blij dat een X(xxxx)-aantal elite in de wereld zijn die zich hier buiten de regeringen om mee bezig houden. Want anders had het er wellicht een heel stuk beroerder uitgezien in de wereld...

Persoonlijk ken ik een paar mensen die onderdeel vormen van een geheime dienst. (Dit zijn dus mensen die voor Nederland officieel niet bestaan.) Wees dergelijke mensen die formeel niet bestaan juist dankbaar dat zij heel erg veel doen wat nooit naar buiten zal komen. En dat zij een hoop doen dat in het belang is van de bevolking...

In plaats van kritiek te leveren op de Bilderberg groep. De deelnemerslijsten zijn te achterhalen sinds het internet. En het mogen dan wel de elite zijn, maar zij zullen het belang van de bevolking voorop houden. Ondanks dit in eerste instantie anders oogt...

En niet geheel onbelangrijk: Wel eens van de "Derde kamer" gehoord? Dit zijn nu de topmensen uit het bedrijfsleven die een erg grote invloed hebben op wat er in de 'Tweede kamer' wordt besproken...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom zit iedereen zo aan te pissen tegen China, die dat probleem voor hun eigen land willen oplossen.
Overbevolking is overigens geen absoluut begrip. Overbevolking ontstaat niet door het aantal mensen, maar door het feit, dat het aantal mensen een last wordt
(met een knipoog): 1 miljoen moslims in NL is geen probleem, maar 10.000 fundo's is een overbevolking aan moslims. Alleen daardoor ontstaan problemen, en niet door het absolute getal. De natuur heeft geen idee, van de overlast dus kan ook niet reguleren. Moeder natuur heeft bovendien geen intresse in dit soort problemen, die wil alleen de genenpool vergroten.
Overigens heeft vriend Hawkins de stellige verwachting dat wij over niet al te lange tijd mensen zullen overbrengen naar andere planeten.
Een beetje kort antwoord, want je zou er met een lekker glas wijn uren over kunnen doorlullen.

Toegevoegd op 22-04-2009 12:48:08
Bedenk bovendien:
wereldbevolking = 7 000 000 000 mensen.
Nederland = 41 526 000 000 m2.

Dus als wij iedereen in nederland zouden plekken, dan heeft ieder persoon iets minder dan 6 m2 tot zijn/haar beschikking. Waarschijnlijk kun je de hele wereld bevolking zelfs wel kwijt in de Noordelijke provicies.

Zo, dat maakt het probleem een stuk minder bedreigend. :-)))
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat overbolking niet een zichtbaar probleem is. Je kan niet met een cameraploeg ergens naar toe om het overbevolkingsprobleem te filmen. Desondanks denk ik dat in hoge kringen weldegelijk de ernst van de situatie is door gedrongen en dat bepaalde groepen ook al bezig zijn met dit probleem.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het bevolkingsaantal is niet het probleem. Het probleem is de toenemende wanverhouding tussen de welvarende landen en de arme landen. 20 % van alle landen beziiten 80 % van het onroerend (de gronden , de ruimte ,de gebouwen, de rijkdommen onder grond enz) en van het roerend goed(alle tegoeden in de banken, offshore eilanden, aandelen in bedrijven enz. Zolang daar geen evenredige verdeling komt , is de discussie van teveel mensen op aarde irrelevant. In China leven nu meer dan 1,6 miljard en daar is geen hongersnood meer, omwille van de hybride staatsinterventie :uitermate gecentraliseerd gezag met verregaande tolerantie tov nieuwe kapitalisme.