Is dit strafbaar?

http://www.youtube.com/watch?v=aqrJ98S0P-4

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is al verwijderd i.v.m. schending van de gebruiksvoorwaarden.

Het beste antwoord

Het is misdadig, beiden ouders zouden er gevangenisstraf voor moeten krijgen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit is zeker strafbaar,dit is kindermishandeling en ik hoop dat ze de ouders het zorgrecht zal worden ontnomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk niet 'echt' strafbaar, door de wet, maar dit is wel schandalig. dat kind is of dood of zijn stem kwijt op z'n 4e. ik vraag me echt af wie deze sigaretten voor hem koopt

Toegevoegd na 56 seconden:
niet echt strafbaar waar hij woont dan bedoel ik in Nederland zou dit een enorm proces oproepen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet of het strafbaar is maar gezond is het niet
misschien moeten ze die ouders eens longfoto's laten zien van een persoon die rookt
dat brengt ze misschien op andere gedachte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dit hier in Nederland zou gebeuren zou de moeder veroordeeld worden tot negen maanden voorwaardelijk. Iets soortgelijks is in Engeland gebeurt lees maar eens:

Een Engelse vrouw die haar 3-jarige zoontje toestond te roken, is veroordeeld tot negen maanden voorwaardelijk. Een vriendin van de vrouw filmde het incident met de sigaret.

Op de film is te zien dat het jongetje een sigaretje pakte en opstak. De moeder greep op dat moment niet in. Omdat de rechter een scheiding van het kind en de moeder geen verstandige optie vindt, heeft hij besloten de moeder de voorwaardelijke straf op te leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dit feit zich in Nederland zou voordoen, zou dit naar mijn gevoel enkel kunnen worden gezien als ernstige verwaarlozing van een onder iemands hoede gesteld kind om het strafbaar te kunnen stellen.

De taal echter die in het filmpje gesproken wordt duidt niet op Nederland, dus vermoedelijk geschiedt dit feit ergens in Azië.

Daarom kan dit feit in Nederland niet strafbaar gesteld worden.

Want grofweg de enkel op het Nederlands grondgebied begane strafbare feiten kunnen hier bestraft worden.

Gr. Ton