hoeveel mensen zijn er dood gegaan tijdens de oorlogen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'De' oorlogen? Bedoel je álle oorlogen?

Antwoorden (9)

veelste veel
Er is geen aantal bekend van alle oorlogen

Toegevoegd na 3 minuten:
op de onderste 2 site's staat het aantal slachttoffers van de 1 en 2 wereld oorlog
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Tweede Wereldoorlog was veruit het meest dodelijke conflict dat ooit op de Aarde heeft plaatsgevonden. Tientallen miljoenen doden waren het gevolg van conflicten over de hele wereld.

De totale verliezen in mensenlevens wordt geschat op ongeveer 72 miljoen. Hieronder zijn ongeveer 47 miljoen burgerslachtoffers, inclusief ongeveer de twintig miljoen
die tijdens de oorlog doodziek werden. De militaire slachtoffers komen uit op ongeveer 25 miljoen, inclusief de vijf miljoen die zijn gestorven in gevangenschap. De geallieerden verloren in totaal ongeveer 61 miljoen levens, terwijl aan de zijde van de asmogendheden 11 miljoen mensen het leven hadden verloren.^ Er was een onevenredig verlies van het aantal mensenlevens en bezit. Sommige naties hadden een hoger aantal slachtoffers dan anderen, vanwege een aantal factoren. Deze factoren zijn onder andere de militaire tactiek, de gesteldheid van de economie vlak voor de deelname aan de oorlog en het niveau van de technologie.

De statistieken over de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog verschillen nogal van elkaar. Zo worden er aantal van rond de 50 miljoen genoemd, maar ook van
boven de 70 miljoen. Helemaal duidelijk is het dus niet.

In de wereld zijn veel oorlogen gevoerd. Het is enorm lastig, zo niet onmogelijk, om een schatting te maken van het totaal aantal slachtoffers van alle oorlogen.
14 jaar geleden
Ik denk,alle mensen,omdat er sinds het bestaan der mensheid eigenlijk nooit vrede is geweest.
Als de vraag had geluid door de oorlogen,was het aantal minder geweest,maar niet te berekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
TE VEEEEEEEEEEEEEEEL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er is altijd wel een oorlog aan de gang...

106.456.367.669 (2002)

http://www.goeievraag.nl/vraag/mensen-wereld-geleefd.39753
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eerste en tweede wereldoorlog hebben ongeveer 32 + 72 = 104 miljoen slachtoffers opgeleverd. Na de tweede oorlog hebben oorlogen overal ter wereld zeker nog eens zo’n 20 miljoen slachtoffers veroorzaakt. Exacte cijfers ontbreken hierover, maar ik verwacht dat er vanaf de kruistochten toch zeker zo’150 miljoen slachtoffer tgv oorlogen zijn gevallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vele, vele, vele miljoenen. In niet één oorlog zo veel als in de tweede wereldoorlog (met ruim 70 miljoen),maar alle grote en kleine oorlogen per jaar moet het in de miljarden lopen.
Je moet je echter eerlijk gezegd niet voorstellen dat al die slachtoffers NIET waren gevallen, maar zich in het zelfde tempo als de rest van de wereldbevolking hadden vermenigvuldigd.....dan waren we allang met meer dan 15 miljard.

En laat overbevolking utieindelijk nu net DE oorzaak zijn vanzo ongeveer alle oorlogen : teveel mensen te dicht op elkaar die ERGENS ruzie over gaan zitten maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeveel dat is ken je niet weten. Maar wel HEEEELVEEEEEL...
Weet je hoeveel oorlogen die geweest zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 op 6 mensen die ooit heeft geleeft zei mijn geschiedenis leraar op school