Hoe zou je "slim" definiëren?

mijn definitie zou zijn: "In staat zijn om de huidige kennis en vaardigheden dusdanig te recombineren dat nieuwe kennis en vaardigheden ontstaan."

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (6)

Slim is "snel aanpassingsgezind"...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
slim definitie:
intelligent, snel van begrip

Volgens het woordenboek is dit slim. Ik denk toch dat dat boek het beste definieert wat 'slim' is, aangezien het de gevoelswaarde geeft.

Ik vind die definitie van jou nogal vergezocht. Mensen die 'slim' zijn die zijn namelijk niet speciaal in staat om kennis en vaardigheden te combineren tot iets nieuws, maar vooral om de kennis en vaardigheden van iemand anders snel te begrijpen en over te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk vind je veel 'slim' als je om je heen kijkt.
Slimme auto`s, slimme huizen, slimme oplossingen...enz.
Slim is doordacht ontwikkeld, anticiperend op behoeften, efficiënt. Producten worden slimmer gemaakt met steeds betere mogelijkheden om mensen te helpen meer te doen,
sneller, beter en gemakkelijker. Slimme producten lossen problemen op, bieden vrijheid en raken niet snel overbodig. ze zijn vaak milieuvriendelijk, maken de wereld duurzamer, terwijl ze jou comfortabeler, veiliger en productiever maken. Je hoeft zelf niet eens bijster intelligent te zijn om slim te zijn. Als je creatief genoeg bent om oplossingen te bedenken ben je al slim bezig.
14 jaar geleden
Vindingrijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals veel woorden heeft slim ook meerder betekenissen.
!. scheef, schuin, verkeerd, erg, krom, scheef, verdraaid. erg, bedenkelijk, slecht, verkeerd (de zaken staan slim).
2. Maar jij bedoeld natuurlijk: vlug in het bedenken van hulpmiddelen en uitwegen, of in het doorzien van een plan, in het raden, schrander, uitgeslapen (een slimme vent).
3. En tenslotte: een slim amntwoord geven, slimme oogjes.

Je bent nu met slimheid geslagen lijkt me....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slim is voor mij, snel leren van gemaakte fouten, en je snel kunnen invoelen in andere mensen.