Wat is het hoogste IQ dat een mens kan hebben? Is er een maximum voor een IQ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag. Jammer dat iedereen hier gelijk in de stress schiet om maar te benadrukken hoe niets zeggend IQ is.

Het beste antwoord

Bij het maken van een IQ test, wordt naast ervaring en commons sense, gewoon een hoop vragen gemaakt. Deze worden aan een controle-groep voorgelegd, het gemiddelde van de test moet dan uitkomen op het gemiddelde IQ van de controle-groep.

Vooral aan de randen extreem hoog/extreem laag krijg je dan een grijs gebied. En dan nog, wat zegt het... Jouw iq is 240, die van mij 120. Ben ik dan 2x zo dom of jij 2x zo slim? Of 120 slimmer?

Ik denk dat bij dat soort IQ's de uitkomst er
a) niet meer toe doet... gewoon super slim
b) het getal er niet meer toe doet. 220 is slimmer dan 200, maar hoeveel is niet te zeggen
c) door het ontbreken van controle-referentie de getallen bij die uitzonderingen dubieus worden, en daarmee nietszeggend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Hoogste IQ van bekende personen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"De meer verstandelijke intelligentie bij de mens is al langer bekend en wordt uitgedrukt in een IQ score, dat is een getal dat aangeeft hoe zijn relatieve intelligentie t.o.v. anderen (binnen een maatschappelijke- en leeftijds-groep) zich verhoudt. Het gemiddelde ligt op 100, de hoogste score ooit gemeten is 228 (Marilyn vos Savant). Gemeten met de Standford-Binet methode."

Bron:
Kennisbank van al@din
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hoog IQ wordt vaak synoniem gesteld met hoogbegaafdheid, maar een IQ-test meet slechts het cognitief vermogen van een persoon. Critici zeggen zelfs dat een IQ-score slechts aangeeft hoe goed men een IQ-test kan maken.

Daarom zal het er dus afhangen welke test gedaan is.

Onze nationale iq test van de BNN meet bijvoorbeeld niet hoger dan 150, met als topper Mark Huizinga (142) in 2010.

Andere testen kunnen een hogere uitslag geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jaa het hoogste ooit gemete is 180
verder is het niet echt bekend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje beter zoeken dan, Fnufje!
De schaal van IQ loopt tot oneindig... Maar als jij een IQ hebt van 500 dan ben jij de slimste op aarde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee, dat ben ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb een iq van 600, ik stond pas in de krant omdat ik zo slim ben (:
niet gezien?
Als je gek bent kan je rare connecties maken doordat je dingen oppikt met je zintuigen die andere niet kunnen het kan leuk zijn omdat je anderen jaloers maakt daar kan je op kikken gefascineerd raken enzo dan wordt het telkens erger dus er is geen limiet.