kan ik als belg geloot worden voor geneeskunde studies in nederland met zwakke resultaten voor wetenschappen en sterke voor Grieks en latijn?

Kan ik met gemiddeld 45 % voor wetenschappen en 90 % voor Grieks en Latijn geloot worden in Nederland ? Ik heb dyscalculie , kan volgens leerkrachten niet wiskundig denken terwijl ik wel 90 % voor Grieks en Latijn haal , 2 wiskundige talen ?! Nu was mijn vraag : maak ik kans om geloot te worden in Nederland ? Ik ben zeer gepassioneerd voor wetenschappen maar niet voor de wiskunde die erbij hoort .Danku voor uw antwoorden alvast !

Hoi!

In België werkt het systeem met studierichtingen anders als in Nederland.
Daarom weet ik niet of je zomaar toegelaten wordt.
Je moet in ieder geval een ASO diploma hebben met de vakken Natuurkunde, Scheikunde, Biologie, Wiskunde en latijn of Grieks.

Van die procenten weet ik niks af. Maar als je geslaagd bent in deze vakken denk ik dat je zeker een kans maakt.

Succes!