Kijken we naar deze tabel dan zien we dat Engeland bovenaan staat met 28,4 per 1000 zwangerschappen. Nederland staat met 4,2 per 1000 zwangerschappen onderaan.
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Die spreekbeurt dateert van maart 2001. Zouden die gegevens tien jaar later nog exact gelijk zijn? Lijkt mij niet...
In 2011 kregen in Nederland 2365 meisjes onder de 20 jaar een kind. In deze leeftijdsgroep waren daarmee in 2011 op elke duizend meisjes minder dan vijf moeder geworden. Dat was toen het laagste cijfer dat ooit door het CBS werd waargenomen.

Het hoogste percentage tienerzwangerschappen van Europa was in 2011, net als de jaren daarvoor, te vinden in Bulgarije. Per duizend zijn daar dat jaar 42 meisjes bevallen.