Onderzoeken stellen percentages vast die moeilijk te controleren zijn. Iemand die vaak aangehaald wordt is Dr. Albert Mehrabian:

One of the most frequently quoted statistics on nonverbal communication is that 93% of all daily communication is nonverbal. Popular science magazines, students and media outlets frequently quote this specific number.
http://www.nonverbalgroup.com/2011/08/how-much-of-communication-is-really-nonverbal/

Andere bronnen geven tussen de 60% a 90%.
Je kan met enige zekerheid zeggen dat het merendeel van de communicatie non verbaal is.
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Dr. Albert Mehrabian kwam inderdaad tot 93%. Maar hij zegt zelf dat dit getal ALLEEN van toepassing is wanneer degene die de boodschap uitdraagt, praat over zijn of haar *eigen* gevoelens of standpunten. In alle andere gevallen is het getal van 93% dus niet van toepassing. Dr. Mehrabian werd het uit de context citeren van zijn resultaten zo beu, dat hij er een speciale opmerking over heeft gemaakt op zijn website. Zie http://www.kaaj.com/psych/smorder.html onderaan.