Vragen graag in het Nederlands stellen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk bedoel je echtscheiding. Het gaat zo makkelijk, en mensen groeien blijkbaar makkelijker uit elkaar dan naar elkaar toe. Meer nemen dan geven, en geen moeite willen doen om je huwelijk te laten werken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat is echteschieden?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In tegenstelling tot het andere antwoord denk ik dat de mensen voordat ze gaan trouwen niet de moeite en tijd nemen om elkaar te leren kennen en dus helemaal niet naar elkaar toegroeien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ikke denk hoog relatiefe antwoord op vraag hier. zien verband tussen gedachte ligt achter de idee dus.

Dit antwoord past denk ik het beste bij de vraag zoals deze geformuleerd is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat echtetruowen is laag
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een datingcultuur werkt een scheidingscultuur in de hand.
1. Mensen knopen vaak zomaar relaties aan en trouwen dan ook veel te snel. Het gevolg is dat mensen er dan vaker achterkomen 'dat het toch niet helemaal de juiste keuze was'.
2. Mensen raken er gewend aan dat relaties aan en uit gaan, ze zijn eraan gewend dat intieme relaties 'uitgaan'. Dan is scheiden ook niet zo'n grote stap meer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Men is niet meer bereid om te werken aan een relatie.

Er is geen verantwoordelijkheid naar de ander. Er is een keuze om bij de ander te zijn. heb je respect voor de ander, dan zal je die altijd vrijlaten. En is daardoor de relatie niet langer compatible, dan is het over. Duidelijker kan ik het niet uitleggen.

De huidige relatie: We beperken elkaar door verwachtingen van elkaar en straffen of belonen elkaar voor wat we de ander geven. We moeten bij elkaar blijven, ook al zijn we niet meer compatible. We hebben elkaar nodig, veiligheid staat voorop. Manipulatie van elkaar, geen werkelijk respect omdat de veiligheid in het geding kan komen. We willen samen heel zijn, maar dat werkt niet.

De relatie waarin geen conflict kan ontstaan, de toekomst: We kiezen ervoor om bij elkaar te zijn omdat we van elkaars aanwezigheid genieten. "Ik kies jou om jou, niet om wat je geeft" We hebben niets van elkaar nodig, dus kunnen we elkaar vrij laten en van elkaar genieten. Vrijheid staat voorop en is vanzelfsprekend. Bedreiging bestaat niet, dus ook geen beperking. Afhankelijkheid is onnodig. Kiezen we ervoor om niet langer bij elkaar te zijn, dan is dat ok en stribbelen we elkaar niet tegen, er is niets te "redden", want we zijn heel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In veel Westerse culturen is het taboe eraf. Vroeger was het vreselijk om te scheiden, men trouwde voor de kerk en beloofde aan god samen te blijven, verbrak je dit verbond, dan ging je bij wijze van spreken naar de hel. Dit geloofden veel mensen in ieder geval.
Tegenwoordig is Nederland veel minder 'religieus' en erg liberaal. Echtscheiden is bijna gewoon geworden. In meer traditionele gemeenschappen ligt het aantal echtscheidingen dan ook beduidend lager.
Ook ben ik het eens met mijn voorganger, relaties vergen altijd inzet van beide partijen en veel mensen (niet alle) beseffen dit niet wanneer ze met hun roze bril beginnen aan het avontuur.

P.S. het is wel reuze kinderachtig om de vragensteller af te rekenen op het taalgebruik. We snappen de vraag allemaal toch? Petje af voor de poging! Het is goed van je dat je de Nederlandse taal gebruikt en al doende leer je.