Nee, ik denk dat dat niet mogelijk is, omdat "beste" en "slechtste" subjectieve begrippen zijn. Misschien heeft iemand wel zo'n lijst gemaakt, maar dan blijft het subjectief. Het eerste waar ik aan moest denken was wel de most wanted lijst van de VS. Ik denk dat dat in hun ogen wel de slechtste mensen ter wereld zijn.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik heb even gegoogled. Het antwoord is dus eigenlijk: Ja, een dergelijke top 10 bestaat.

Top 10 Best People of 2009

1. Sarah Palin
2. James Cameron
3. Carrie Underwood
4. Sandra Bullock
5. Susan Boyle
6. Glenn Beck
7. Kristen Wiig
8. Michael Jackson
9. Barack Obama
10. Taylor Lautner

Top 10 Worst People of 2009

1. Tiger Woods
2. Barney Frank
3. Nancy Pelosi
4. Joe Biden
5. Barack Obama
6. Oprah Winfrey
7. Sarah Palin
8. John Edwards
9. Jon Gosselin
10. Taylor Swift
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand hier vind het echt leuk om minduimpjes uit te delen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, inderdaad. Dat bevestigt inderdaad nog eens de subjectiviteit van dergelijke lijstjes.
AWM
14 jaar geleden
Geen minnetje, maar het lijstje is natuurlijk belachelijk. Ingegeven door de Amerikaanse beperkte moraal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik beweer ook helemaal niet dat het lijstje niet belachelijk is. Ik vind 'm ook belachelijk. De vraagsteller vraagt echter of een dergelijke lijst bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'n +je van mij oeroeboeroe, je hebt de vraag juist beantwoord. Afgezien dat het natuurlijk een belachelijk- en subjectief lijstje is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt geloofwaardig ook ... Sarah Palin staat op 1 van de beste mensen en op 7 van de slechtste ... Wat is het nu? 't Kan niet allebei hè ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Het antwoord geeft de gevraagde informatie (lijstjes), maar ook de nuance dat de begrippen subjectief zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, ik vroeg me dus af of er zo'n lijst bestaat.
Hoe belachelijk het ook is.

Andere antwoorden (6)

Die is moeilijk te maken omdat 'slecht' en 'de beste' slechts een mening is,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist, wat is goed en wat is slecht +1
Ik heb voor mezelf een definitie wat goede en slechte mensen zijn. Maar die definitie is voor iedereen weer anders, soms een beetje anders en soms helemaal anders.

Dus het antwoord is: nee, dat bestaat niet.

Maar er worden wel mensen bovenaan de lijst van meest gezochte misdadigers geplaatst, en er zijn ook mensen die een Nobelprijs voor de vrede krijgen. Alleen het is maar helemaal de vraag of die mensen ook aan ieders definitie van goed en slecht voldoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, die zou te subjectief zijn. Maar wat er nog niet is, valt te maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van de doden is Hitler is het slechtst. Eigenlijk moet ik zeggen dat het een slecht idee was van het Duitse volk hem aan de macht te brengen. Moet je nu ook zeggen dat het Duitse volk het slechtste volk ter wereld was? Dat zal ik niet beweren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarvoor heb je objectieve criteria nodig, en dan kun je het lijstje maken. Bijvoorbeeld:

Wie heeft de meeste mensen dood laten maken?
Wie heeft eigenhandig de meeste mensen doodgemaakt?
Wie heeft direct of indirect schuld aan de dood van de meeste mensen?
Wie geloofde het minst in de rechten van de mens? (zoals dat de mens recht heeft op een goed leven)

etc.

Ieder magazine of programma maakt een paar keer per jaar lijstjes van van alles en nog wat. de mooiste, de rijkste, de machtigste.
Verzin de criteria zoek de slechterikken erbij, schrijf een verhaal en je hebt een (leuke?) publicatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om het plastisch te beantwoorden: een wandelaar zag aan de overzijde van een diepe gracht, een visser zitten en riep naar hem, hoe hij wel aan de andere oever kon geraken. De visser keek even rond, geloofde z'n oren bijna niet, bij zulke stomme vraag en riep ietwat ongeduldig terug:" Niet onnozel doen,hé. Je staat er reeds!"
Lijsten bestaan maar zijn, bijna zeker gekleurd en/of tendensieus, afhankelijk van wie ze heeft samengesteld. Een baarlijke duivel voor een partij is misschien de redder van het vaderland voor de andere.